Čačanski aeroklub u 2016. godini ima velike planove.

Aeroklub Ravan

Sve svoje aktivnosti čačanski aeroklub obavlja na aerodromu "Ravan" u Preljini (tačnije nalazi se na granici Preljine i Donje Trepče), koji ima izuzetno povoljne meteroroloske uslove za aktivnosti koje su u sferi našeg interesovanja.

Čačanski aeroklub Ravan poseduje dva sportska aviona i dva motorna zmaja. Članovi aerokluba su iz čitave Srbije, kao i iz inostranstva, te kao korisnici aerodroma imaju u aeroklubu Ravan svoje vazduhoplove. Interesovanje za aktivnosti aerokluba se sve veća i veća.

 

Aeroklub Ravan

Prethodnu godinu aeroklub Ravan je završio izuzetno uspešno. Iz statusa letilišta aerodrom Ravan je dobio status aerodroma. To otvara nove mogućnosti da ovu godinu, što se tiče dešavanja na aerodromu učine još atraktivnijom. Prepoznatljiva tradicija aerokluba postao je majski aeromiting, kao prvi u nizu aeromitinga na sportskim aerodromima širom Srbije. Ove godine je ušao u manifestaciju koju će organizovati Turistička organizacija Čačka, a u saradnji sa našim klubom. Ponos aerokluba je i to što se prethodne godine imajući lepo vreme, idealno za održavanje ove manifestacije, bili domaćini skoro svih vazduhoplova u Srbiji koji su tog dana mogli da polete. Status aerodroma daje mogucnost da ove godine u vreme održavanja aeromitinga, a po Zakonu o vazdušnom saobraćaju i uz dobijene saglasnosti nadležnih ministarstava otvore međunarodnu zonuleta, tj. uslove da strani sportski vazduhoplovi mogu da slete i polete sa aerodroma Ravan u Preljini. Takodje, taj status daje mogućnost izvođenja padobranskih skokova.

Škola za obuku pilota "Finesa" već u martu počnje sa aktivnostma: obuka za letenje ultralakim avionom i obuka za letenje motornim zmajem. Iskusni instruktori obavljaju obuku, a polaganje teorije se vrši u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.

Inače sportsko vazduhoplovstvo nije, kako je uglavnom mišljenje, privilegija samo bogatih. Jedan sportski avion danas kosta kao i automobil srednje  klase, a motorni zmaj ima raspon cene od boljeg bicikla, pa do boljeg auta.... A stoji i priča vremenske ekonomičnosti, jer sve više se ovi avioni u Evropi koriste kao prevozno sredstvo. Evo nekih podataka iz 2008: u Italiji je letelo oko 10.000 malih aviona, u Francuskoj 12.500, u Španiji sedam do osam hiljada i sve je veća potražnja za njima, upravo zbog njihove ekonomičnosti i pokretljivosti.

Aeroklub je otvoren za saradnju sa svim organizacijama, otvoren za sve ideje, a u obostranom interesu i u cilju popularizacije ovog sporta.

Aerodrom je otvoren za posetioce vikendom u prvim lepim danima od polovine marta.

Aeroklub Ravan

Aeroklub Ravan