Monahinja OLIVERA

Monahinja OLIVERA - pozorišni komad

"MONAHINJA OLIVERA" - monodrama -

,,Monahinja Olivera'' je monodrama rađena po tekstu nedavno preminulog glumca, dramskog pisca i satiričara Slobodana Matovića Džaje, a u produkciji manifestacije ,,Letnji dani kulture - Ovčar Banja'', koju svake godine tokom leta organizuje Dom kulture iz Čačka.

Monodrama na duhovit način govori o ,,opajdari'' sa beogradskog asfalta (sponzoruši), koja u inat svojim roditeljima odlazi u manastir u kome provodi tri godine.

Monahinja Olivera priča o svom ,,burnom životu'' na beogradskom asfaltu pre odlaska u manastir, o privikavanju na život u manastiru i o razlozima odlaska iz manastira.

Monodrama je rađena po istinitoj priči iz života, u sebi ne sadrži motive koji se odnose na veru i duhovnost, jer ni Olivera ne odlazi u manastir zbog vere i molitve, već iz inata.

Tri godine života u manastiru promenile su Oliveru i ona se vraća beogradskom asfaltu, shvativši da postoje i neke više moralne vrednosti od onih koje je upoznala u svom svetovnom životu, pre nego što se zamonašila.

Monodramu izvodi Marija Protić, glumica Pozorišta ,,Otpisani'', reditelj je Baćko Bukumirović, takođe glumac i dugogodišnji saradnik na sceni autora teksta Slobodana Matovića Džaje.

Originalnu muziku za monodramu je komponovao Rastko Radičević, sin književnika Branka V. Radičevića.

Monodrama je u praizvedbi premijerno odigrana 22. avgusta 2009.vgodine u Ovčar Banji, a zatim je igrana na Velikoj sceni Doma kulture u Čačku i na više gostovanja (Aleksinac, Arilje,Кruševac, Beograd...)

Ansambl koji realizuje monodramu broji četiri osobe.

Trajanje monodrame je 60 minuta.

Opširnije: Monahinja OLIVERA

Prezentacija

PREZENTACIJA - plakat

Reč autora teksta (Boris Кapetanović):

''PREZENTACIJA'' je antidrama, mala lakrdija u kojoj nema ni pozorišne iluzije, ni sukoba ni zapleta, ni dramske tenzije, ni ljubavne intrige, ni razrešenja... Ničega od svega onoga što bi jedan dramski tekst morao da sadrži.

 

Reč reditelja (Baćko Bukumirović): 

''PREZENTACIJA'' govori o potrošačkom društvu, o ulozi pojedinca u sistemu potrošačkog društva negativnoj ili pozitivnoj... O idealizaciji potrošačkog sistema i ''totemima'' tržišne ekonomije... 

Кo su i kakvi su prodavci, a ko su i kakvi su kupci? 

Da li postoji svest individue ili se sve svodi na kulturu mase, izopačenost, preteranost, opčinjenost neonskim svetlećim reklamama, elektronskim medijima koji nam govore šta da jedemo, šta da pijemo, kad da spavamo, šta da volimo, šta da mrzimo, šta je vredno a šta nije...

Gde su granice orgijanja te masovne kulture ili subkulture koja priznaje i ceni samo materijalno kao vrednost, a gde je čovek sa svim onim što nosi u sebi, ili je i on sa svojom svešću, svojim duhom, svojom ličnošću samo roba na nečijoj tezgi...

Možda je ta tezga - tezga elektronskih medija kao deo njihovog osmišljenog agresivnog marketinga radi uništavanja svega humanog.

Da li zaista živimo život ili živimo antidramu čiji se reditelj ne zna?

Pokušaćemo to da Vam prezentiramo, a Vi ili kupite ili poljubite pa ostavite.

Opširnije: Prezentacija